Методична робота - важлива складова післядипломної педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних працівників, досягнення позитивних результатів освітнього процесу. Вона має ґрунтуватися на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням досвіду діяльності педагогів і конкретного аналізу результатів навчально-виховного процесу. Участь у методичній роботі має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника. Основними функціями науково-методичної роботи є:планування, організація, діагностична, прогностична, моделююча, відновлювальна, коригуюча, координуюча, пропагандистська, контрольно-інформаційна. Одним із завдань методичної роботи на сучасному етапі є активізація творчих здібностей учителів. Творчий характер закладений у самій суті професії педагога. Його дії не копіюють попередні, динамізм освітнього процесу вимагає оптимального рішення в кожному конкретному випадку. До творчості спонукає вчителя і сьогоднішній учень - розвинена і нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника. Отже, нині необхідно формувати тип вчителя-новатора, справжнього фахівця.Успіх освітнього процесу залежить від того, чи відмовиться педагог від стереотипів минулих часів, чи готовий він засновувати стосунки з учнями на принципах гуманізму. Дійсність вимагає позбутися звичних установок, шукати нові форми спілкування як з учнями, так і з їхніми родинами. Критеріями фахової підготовки має стати рівень загальної культури вчителя та специфічні педагогічні характеристики: розуміння принципу природовідповідальності, що враховує природні задатки дитини, закономірності її розвитку; високий рівень володіння методикою знання дитячої психології.МЕТОДИЧНА СЛУЖБА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:
-створює умови для самостійної,
індивідуальної роботи педагогічних працівників;
-організовує консультації з
питань педагогіки, психології, фахової підготовки, методики викладання
предметів;
-бере участь в організації та
проведенні представницьких педагогічних заходів: педагогічних читань, виставок,
творчих звітів, семінарів, конференцій;
-організовує наставництво,
стажування молодих учителів;
-бере участь в атестації
учителів;
-здійснює координацію діяльності
з обласним інститутом післядипломної освіти;
-сприяє впровадженню в практику
вчителів передового педагогічного досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх
технологій;
-полегшує та модернізує роботу
над методичною проблемою ліцею, яка полягає у створенні умов для забезпечення
якісної освіти шляхом підвищення майстерності вчителів, озброєння знаннями й
засобами впровадження новітніх технологій, розвитку ініціативи та творчості.
-наповнює діяльність педагогічних
працівників парадигмами, на яких базується сучасна освіта;
-сприяє участі педагогічних
працівників у методичній та експериментальній роботі.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ
СЛУЖБИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
І. Організаційні:
-пропаганда рішень і вказівок
органів управління освітою, керівництва закладу, рішень педради з питань
навчання та виховання.
ІІ. Дидактично – методичні:
-надання допомоги методичним
об’єднанням у розробці планів роботи на навчальний рік;
-надання допомоги в узагальненні
досвіду методичної роботи;
-підвищувати рівень мотивації
вчителів і учнів до самоосвіти, самоаналізу, самоконтролю, самовдосконалення.
-забезпечувати випереджувальне
науково – методичне інформування членів педагогічного колективу та учнів.
-проводити аналіз професійних
знань і умінь учителів у зв’язку зі змінами у завданнях та змісті освіти в
Україні.
-координувати колективні форми і
методи роботи та самоосвіту з метою підвищення педагогічної майстерності
вчителів.
-розробляти систему заходів спрямованих
на розвиток творчого потенціалу вчителів, впровадження досягнень перспективного
педагогічного досвіду, інновацій та забезпечувати їх практичну реалізацію.
ІІІ. Інформаційні:
-забезпечення збору, зберігання й
популяризації літератури з проблем педагогіки, психології, методики навчання і
виховання.
ІV. Практичні:
-надання допомоги вчителям у
підготовці й проведенні різних видів занять;
-забезпечення систематизованими
методичними посібниками та зразками документації:
-організація консультацій
досвідчених учителів.
V.Технологічні:
-рекомендації щодо методики
застосування ІКТ;
-запровадження новітніх методик
та технологій;
-допомога вчителям у їх
використанні;
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ У 2025-2026 н.р.
Мережа методичної
роботи з педагогічними кадрами
у 2025 – 2026 н.р.
Методична рада:
Зелінська Л.М. - голова НМР, заступник директора з навчально –
виховної роботи, вища категорія, «Вчитель-методист»
Ткачук Л.С. - заступник голови МР, заступник директора з виховної роботи, вища категорія, «Старший вчитель»
Тананайко О.Г. – заступник директора з навчально – виховної роботи, вища категорія
Кадушкіна Т.П. -
вчитель інформатики, вища категорія, «Старший вчитель»
Сегеда О.С. - вчитель
історії, вища категорія
Грубізна І.Ф. - вчитель
іноземної мови, вища категорія, «Вчитель-методист»
Царюченко В.В. - вчитель укр. мови і
літератури, вища категорія, "Старший вчитель"
Демчук М.В. -
вчитель біології, вища
категорія, «Старший вчитель»
Миронюк Л.І. - вчитель початкових
класів, вища категорія, «Вчитель-методист»
Вальчишин О.О. – вчитель музичного
мистецтва, вища категорія, «Вчитель-методист»
Дацюк Л.В. - практичний
психолог, вища категорія
Напрями діяльності методичної ради:
1. Аналіз
результатів діяльності педагогічного колективу за підсумками семестрів, року.
2.
Організація роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою.
3.
Обговорення навчально-методичних посібників, статей, дидактичних матеріалів
тощо.
4.
Розробка й удосконалення засобів наочності, навчально-лабораторних посібників
тощо.
5.
Розробка положень про конкурси.
6.
Вивчення досвіду роботи інших навчальних закладів.
7.
Організація наставництва.
8.
Організація науково-дослідницької діяльності учнів.
9.
Організація і проведення педагогічних експериментів із пошуку і впровадження
нових інформаційних технологій.
В рамках роботи над методичною проблемою організувати:
·
в межах предметних кафедр
організувати роботу методичних об’єднань вчителів-предметників:
вчителів української
філології /керівник Царюченко В.В./
вчителів початкових
класів /керівник Миронюк Л.І./
вчителів математичних
дисциплін / керівник Кадушкіна Т.П./
вчителів іноземної
мови / керівник Грубізна І.Ф./
вчителів суспільно -
гуманітарних дисциплін / керівник Сегеда О.С./
вчителів природничих дисциплін
/ керівник Демчук М.В./
вчителів розвиваючих
дисциплін / керівник Вальчишин О.О./
·
методичного об’єднання
вчителів соціально-психологічного супроводу інклюзивного навчання / керівник Тананайко О.Г./
·
роботу психолого
- педагогічного семінару
/ керівник Дацюк Л.В./;
·
роботу динамічних
груп:
ü ШСМВ
(Школи становлення молодого вчителя) /керівник Зелінська Л.М./
у складі:
Іщук І.С. – бакалавр
Підлипний В.І. - спеціаліст
Олексійовець Л.Г. – спеціаліст ІІ
категорії
Присяжнюк М.-Е.В. – бакалавр
Романюк В.О. – молодший бакалавр
Рябко А.О. – молодший бакалавр
Романюк А.І.- спеціаліст
Методична
проблема
«Формування новітнього освітнього
середовища, ключових компетентностей в умовах становлення Нової української школи з метою підвищення якості освітнього процесу»
1.Загальні
положення. Обґрунтування проблеми.
У програмному документі
"Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті" гостро
поставлено питання про необхідність розвитку ініціативи, творчості педагогічних
працівників. Досвід свідчить, що лише за координації зусиль усього
педагогічного колективу, зосередженні його уваги на вирішенні конкретної
педагогічної проблеми можна значно підвищити ефективність і результативність
освітнього процесу.
Завдання, визначені основними
державними освітянськими документами щодо удосконалення управління навчальними
закладами, неможливо реалізувати без трансформації ідей науки та упровадження
інноваційних технологій навчання та виховання. У зв’язку з цим першочергового
значення набуває проблема створення таких педагогічних колективів, де сприятливий
психологічний мікроклімат, де панує атмосфера творчості та відповідальності, де
здатні адаптуватися до змін, де завжди вчаться новому.
Організація роботи над методичною
проблемою-це об’єднавча сила, яка допомагає переорієнтуватися на новий підхід в
організації освітнього процесу, суть якого зводиться до створення умов для
розвитку, саморозвитку та самореалізації особистості із відповідними
компетентностями. Це вимагає нових підходів до організації навчально- виховного
процесу, основною одиницею якого є урок. Адже змінюється функція уроку, мета
уроку і форма проведення. І тут без впровадження ідей науки, ППД просто не
обійтись, бо це важлива умова розвитку освіти. Опрацювання науково-методичної
проблеми передбачає зміну змісту освіти, освоєння нових навчальних програм, запровадження
нетрадиційних форм педагогіки, пошук оригінальних методик викладання,
конструювання нового досвіду на основі досягнень науки та передового педагогічного
досвіду, перевірки його ефективності.
Нові реалії життя в
Україні, її поступове перетворення на демократичну, соціально орієнтовану
країну обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань,
методів діяльності. Сьогодні створюється нова школа, де учень повноцінно живе,
проєктує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед
собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому
особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого
нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.
Такі якості можуть бути сформовані у процесі спеціально організованих педагогічних
впливів в системі освіти, яка сама прагне до творчого вирішення проблем через
використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети. Тому
завдання школи - створити такий освітній простір, у якому особистість з
раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних
ставлень та формування компетенцій набувала досвіду взаємодії з соціумом. Це, у
свою чергу, потребує від педагогів переглянути традиційні підходи до процесу
індивідуалізації та соціалізації дитини в інноваційному освітньому
просторі.Саме на пошук більш ефективних шляхів, форм і методів соціалізації та
індивідуалізації особистості має бути направлена методична робота – один з
важелів управління освітнім процесом, спрямована на виховання в учителів
вимогливості до своєї праці, бажання знаходити раціональні методи навчання й
виховання. Внутрішньошкільна методична робота спрямована на розвиток професійної
компетентності, виявлення творчого потенціалу всього колективу, вироблення
інноваційного стилю діяльності, роботу в нових умовах, залучення до науково-дослідницької
та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних технологій у
навчально-виховний процес.
Методична робота становить
цілісну систему взаємопов’язаних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення
професійного рівня всього педагогічного колективу. На розвиток ініціативи і
творчості кожного учителя зокрема і загалом – на підвищення результативності
освітнього процесу, досягнення оптимальних результатів у навчанні та вихованні.
Педагогічний колектив у період 2024-2028 навчальних років здійснює роботу над
науково-методичною проблемою
«Формування новітнього
освітнього середовища, ключових
компетентностей в
умовах становлення Нової української школи з
метою підвищення
якості освітнього процесу».
МЕТА
1.Створення інноваційної моделі
освітнього середовища навчального закладу, спрямованої на формування компетентностей
учнів з метою оптимізації процесів навчання для успішного особистісного
зростання кожного учня.
2.Розробка та впровадження новаторських
педагогічних підходів, технологій та методик, які сприятимуть покращенню
навчальних результатів учнів, розвитку їхнього творчого потенціалу, соціальної
активності та взаємодії.
3.Реалізація в освітньому процесі
різних аспектів (методів навчання, інформаційних технологій тощо) з метою якісного
впровадження ключових тенденцій Нової української школи.
ЗАВДАННЯ
У рамках дослідження методичної
проблеми будуть розглянуті різні аспекти інтеграції, зокрема, інтеграція
предметів, методів навчання, інформаційних технологій. Приділятиметься увага
ефективним методам управління педагогічним та учнівським колективами, формуванню
в них здорового психологічного клімату; стимулюванню соціальної активності,
самостійності навчальної діяльності учнів.
1.Визначити вихідні
науково-методичні умови роботи педагогічного колективу над науково-методичною
проблемою.
2.Визначити психолого-педагогічні
умови оптимального творчого розвитку здобувачів освіти на основі педагогіки
партнерства в умовах формування інноваційного середовища в освітньому закладі.
3.Вивчити сучасні інформаційні
технології та їхнє впровадження в освітній процес з метою підвищення
ефективності навчання.
4.Розробити нову інноваційну
модель освітнього закладу,яка базуватиметься на принципах гнучкості,інклюзивності
та активності учнів.
5.Розробити та впровадити
методичну систему розвитку творчої діяльності учнів, в основі якої – сучасні
методи і прийоми навчання, що спонукають їх до активної, ініціативної,
креативної та самостійної пізнавальної діяльності.
6.Забезпечити умови для розвитку
творчої особистості дитини, вміло реалізувавши принцип дитиноцентризму.
7.Сприяти позитивній мотивації
учнів до пізнавальної діяльності як основи формування життєвих компетентностей.
8.Забезпечити досягнення певного
стандарту освіти.
9.Забезпечити реалізацію особистісно
орієнтованої моделі навчання, компетентісного та інноваційного підходів.
10.Забезпечити психологічну
підтримку управлінського та освітнього процесів у школі.
11.Розробити і впровадити нові
форми і методи взаємодії у системі батьки – школа, школа – громадськість для
збільшення ефективності педагогічного впливу та адаптації інноваційної моделі.
12.Розробити критерії оцінювання
ефективності роботи над науково-методичною проблемою.
13.Розробити педагогічні та
методичні матеріали для педагогів з метою підвищення ефективності впровадження.
14.Залучити членів педагогічного
колективу до участі у методичних заходах, роботі творчих груп.
15.Оцінити ефективність моделі на
основі критеріїв успішності з метою покращення загального клімату в навчальному
закладі.
16.Проаналізувати ефективність
проведеної роботи з точки зору реалізації отриманих знань у практику діяльності
вчителів школи і педагогічного колективу в цілому.
ОЧІКУВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ
Очікувані результати спрямовані
на здійснення переходу до більш інноваційного інтегрованого та соціально
орієнтованого навчального процесу, що покращить якість освіти та забезпечить
зростання академічних досягнень та соціального розвитку учнів.
-формування інноваційного
освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації
компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму та соціалізації;
-підвищення професійної
компетентності, творчого потенціалу педагогів для індивідуалізації та
соціалізації учнів в інноваційному середовищі учнів на основі розвитку творчих
здібностей на уроках та в позаурочній діяльності;
-створення удосконаленої моделі
освітнього закладу з метою ефективного поєднання навчання з інтеграцією та
соціалізацією;
-впровадження нових підходів до
організації НВП з метою підвищення залученості учнів та поліпшенню їхніх
соціальних навичок;
-розробка інтеграційних методик, які
дозволять поєднання різних предметів і дисциплін в єдиний навчальний контент;
-визначення нових підходів до використання
інформаційних технологій, електронних ресурсів та онлайн-платформ у НВП,що
покращить доступність та ефективність освіти;
-моніторинг та оцінювання впровадження
з метою визначення ефективності впливу на якість освіти та компетентностей
учнів; своєчасне коригування результатів;
-поширення та популяризація ППД;
-створення інноваційних
навчальних матеріалів,які враховують вимоги і потреби сучасного учня(цифрові
засоби,інтерактивні засоби,відеоуроки);
-підвищення мотивації учнів до
навчання,розвиток їхніх інтересів та творчого потенціалу.
- вироблення методичних
рекомендацій за результатами роботи над науково-методичною проблемою;
-розробка програм, проєктів і
семінарів з проблеми;
-обмін досвідом, впровадження
конструктивного досвіду, інтеграція отриманих знань в практику роботи вчителів
школи;
-використання набутого досвіду на
практиці;
-особиста відповідальність
педагога за результати наданих освітніх послуг.
2025-2026 н.р. - ІІ етапи роботи над методичною проблемою
ІІ
ЕТАП
Практичне
дослідження проблеми (2 рік) 2025-2026 н.р.
1.Спрямування всіх напрямів
внутрішньошкільної методичної роботи на розвиток творчого потенціалу вчителя у
контексті реалізації проблемного питання.
2.Продовження роботи над шкільною
програмою «Обдарованість».
3.Розробка методичною радою
рекомендацій щодо покращення якості освіти.
4.Обговорення запропонованих
рекомендацій на засіданнях шкільних МК, вироблення заходів стосовно їх
реалізації. ”Формування інноваційного освітнього середовища засобами інтеграції
та соціалізації “.
5.Підготовка та проведення
засідань педагогічної ради:
”Новий Державний стандарт базової
середньої освіти-матриця академічної свободи.”
“Моніторинг якості освіти як
засіб підвищення якості педагогічного процесу”.
«Компетентнісний підхід – основа
освітнього процесу в Новій українській школі».
«Педагогічна діяльність
працівників школи щодо організації різних форм конструктивної комунікації з
батьками здобувачів освіти».
6.Вивчення, апробація існуючого
ППД.
7.Створення банку інформації щодо
впровадження проблеми в освітній процес.
8.Організація взаємовідвідувань
уроків та виховних заходів.
9.Організація дієвої самоосвітньої
роботи педагогів із визначеної проблеми.
10.Поповнення інформаційного банку
даних «Обдарованість»
11.Аналіз навчально-методичної та
матеріальної бази кабінетів, вжиття заходів до їх поліпшення.
_______________________________________________________ЗАСІДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО КОНСИЛІУМУДІТИ - ЦЕ НАЙБІЛЬША ЦІННІСТЬ. Вони потребують нашого захисту і доброти. Тому неспроста на завершення Тижня Толерантності у нашому ліцеї відбувся психолого- педагогічний консиліум з питання адаптації пʼятикласників до умов навчання в основній школі під назвою «НУШівські пʼятикласники: особливості, труднощі, проблеми у наступності».
На методичному заході, присвяченому проблемі «творення людини», заступниця директора Людмила Зелінська обʼєднала для спілкування вчителів- предметників, класних керівників пʼятикласників- минулорічних та теперішніх, адміністрацію закладу, медичну сестру ліцею. Практична психологиня Лілія Дацюк та соціальна педагогиня Марія Пилипюк описали вікові та психологічні особливості та склали соціальний портрет пʼятикласників. Психолого-педагогічна характеристика класів була описана класними керівниками Лілією Олексійовець та Оксаною Черняк. Про стан здоров’я учнів 5-тих класів повідомила Катерина Лукашук, медична сестра ліцею.Поради щодо формування компетентностей висловили минулорічні класні керівники Неля Новосад, Наталія Літвінюк та члени адміністрації Людмила Ткачук, Олена Тананайко, Юрій Яблонський.Тривала робота - і , як результат, укладення рекомендацій в «адаптаційні портфелики».Сподіваємось, що все почуте і побачене, обов’язково стане в нагоді для подальшої роботи з пʼятикласниками на шляху до формування компетентностей.ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ ЛІЦЕЮ
8 січня 2025 року віідбулося засідання методичної ради ліцею з питань:
-Сертифікація педагогів, зміни до проходження.
-Схвалення методичних посібників педагогів ліцею, представлених до виставки "Творчі сходинки педагогів ліцею" у 2025 році.
З першого питання виступила заступниця директора з навчально-виховної роботи Людмила Зелінська, яка ознайомила присутніх зі змінами до Положення про проходження сертифікації, внесеними Постановою Кабміну України №1031 від 14.01.2025 року.
З другого питання виступили керівники методичних об'єднань математичних дисциплін та природничих дисциплін Лідія Гузар та Марія Демчук, які ознайомили присутніх з тематикою та анотаціями робііт, пропонованих до схвалення методичної ради та участі у виставці "Творчі сходинки педагогів ліцею"З 3 по 25 лютого 2025
року в Рожищенському ліцеї №4 проведено шкільну виставку дидактичних і методичних
матеріалів „Творчі сходинки педагогів ліцею”.
Для участі у виставці було подано 3
роботи педагогічних працівників, які презентували матеріали за номінаціями:
-
природознавство – 1 робота;
-
математика – 2 роботи.
На шкільну
виставку були представлені такі види науково-методичних видань: методичні
рекомендації, практикум, спрямовані на
вироблення нових прогресивних підходів до проблеми подальшої розбудови
освітянської галузі. Роботи вирізняються новизною і актуальністю, науковим
підходом і прикладною спрямованістю. Це свідчить про постійний творчий пошук окремих представників педагогічного
колективу, ефективне використання інноваційних технологій.
За високий рівень естетичного оформлення,
змістовність творчих доробків, наукову обґрунтованість, відображення актуальних
напрямів розвитку освіти на сучасному етапі, сучасні форми і методи роботи відзначити
роботи таких педагогів:
вчителя біології та природознавства Демчук Марії Вікторівни, вчителів математики Бугайчук Ірини Віталіївни, Клінкевіч Ольги Олександрівни, Зелінської Людмили Миколаївни.
МЕТОДИЧНА СЛУЖБА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:
-створює умови для самостійної,
індивідуальної роботи педагогічних працівників;
-організовує консультації з
питань педагогіки, психології, фахової підготовки, методики викладання
предметів;
-бере участь в організації та
проведенні представницьких педагогічних заходів: педагогічних читань, виставок,
творчих звітів, семінарів, конференцій;
-організовує наставництво,
стажування молодих учителів;
-бере участь в атестації
учителів;
-здійснює координацію діяльності
з обласним інститутом післядипломної освіти;
-сприяє впровадженню в практику
вчителів передового педагогічного досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх
технологій;
-полегшує та модернізує роботу
над методичною проблемою ліцею, яка полягає у створенні умов для забезпечення
якісної освіти шляхом підвищення майстерності вчителів, озброєння знаннями й
засобами впровадження новітніх технологій, розвитку ініціативи та творчості.
-наповнює діяльність педагогічних
працівників парадигмами, на яких базується сучасна освіта;
-сприяє участі педагогічних
працівників у методичній та експериментальній роботі.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ
СЛУЖБИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
І. Організаційні:
-пропаганда рішень і вказівок
органів управління освітою, керівництва закладу, рішень педради з питань
навчання та виховання.
ІІ. Дидактично – методичні:
-надання допомоги методичним
об’єднанням у розробці планів роботи на навчальний рік;
-надання допомоги в узагальненні
досвіду методичної роботи;
-підвищувати рівень мотивації
вчителів і учнів до самоосвіти, самоаналізу, самоконтролю, самовдосконалення.
-забезпечувати випереджувальне
науково – методичне інформування членів педагогічного колективу та учнів.
-проводити аналіз професійних
знань і умінь учителів у зв’язку зі змінами у завданнях та змісті освіти в
Україні.
-координувати колективні форми і
методи роботи та самоосвіту з метою підвищення педагогічної майстерності
вчителів.
-розробляти систему заходів спрямованих
на розвиток творчого потенціалу вчителів, впровадження досягнень перспективного
педагогічного досвіду, інновацій та забезпечувати їх практичну реалізацію.
ІІІ. Інформаційні:
-забезпечення збору, зберігання й
популяризації літератури з проблем педагогіки, психології, методики навчання і
виховання.
ІV. Практичні:
-надання допомоги вчителям у
підготовці й проведенні різних видів занять;
-забезпечення систематизованими
методичними посібниками та зразками документації:
-організація консультацій
досвідчених учителів.
V.Технологічні:
-рекомендації щодо методики
застосування ІКТ;
-запровадження новітніх методик
та технологій;
-допомога вчителям у їх
використанні;
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ У 2025-2026 н.р.
Мережа методичної
роботи з педагогічними кадрами
у 2025 – 2026 н.р.
Методична рада:
Зелінська Л.М. - голова НМР, заступник директора з навчально –
виховної роботи, вища категорія, «Вчитель-методист»
Ткачук Л.С. - заступник голови МР, заступник директора з виховної роботи, вища категорія, «Старший вчитель»
Тананайко О.Г. – заступник директора з навчально – виховної роботи, вища категорія
Кадушкіна Т.П. -
вчитель інформатики, вища категорія, «Старший вчитель»
Сегеда О.С. - вчитель
історії, вища категорія
Грубізна І.Ф. - вчитель
іноземної мови, вища категорія, «Вчитель-методист»
Царюченко В.В. - вчитель укр. мови і
літератури, вища категорія, "Старший вчитель"
Демчук М.В. -
вчитель біології, вища
категорія, «Старший вчитель»
Миронюк Л.І. - вчитель початкових
класів, вища категорія, «Вчитель-методист»
Вальчишин О.О. – вчитель музичного
мистецтва, вища категорія, «Вчитель-методист»
Дацюк Л.В. - практичний
психолог, вища категорія
Напрями діяльності методичної ради:
1. Аналіз
результатів діяльності педагогічного колективу за підсумками семестрів, року.
·
в межах предметних кафедр
організувати роботу методичних об’єднань вчителів-предметників:
вчителів української
філології /керівник Царюченко В.В./
вчителів початкових
класів /керівник Миронюк Л.І./
вчителів математичних
дисциплін / керівник Кадушкіна Т.П./
вчителів іноземної
мови / керівник Грубізна І.Ф./
вчителів суспільно -
гуманітарних дисциплін / керівник Сегеда О.С./
вчителів природничих дисциплін
/ керівник Демчук М.В./
вчителів розвиваючих
дисциплін / керівник Вальчишин О.О./
·
методичного об’єднання
вчителів соціально-психологічного супроводу інклюзивного навчання / керівник Тананайко О.Г./
·
роботу психолого
- педагогічного семінару
/ керівник Дацюк Л.В./;
·
роботу динамічних
груп:
ü ШСМВ
(Школи становлення молодого вчителя) /керівник Зелінська Л.М./
у складі:
Іщук І.С. – бакалавр
Підлипний В.І. - спеціаліст
Олексійовець Л.Г. – спеціаліст ІІ
категорії
Присяжнюк М.-Е.В. – бакалавр
Романюк В.О. – молодший бакалавр
Рябко А.О. – молодший бакалавр
Романюк А.І.- спеціаліст
Методична
проблема
1.Загальні
положення. Обґрунтування проблеми.
У програмному документі
"Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті" гостро
поставлено питання про необхідність розвитку ініціативи, творчості педагогічних
працівників. Досвід свідчить, що лише за координації зусиль усього
педагогічного колективу, зосередженні його уваги на вирішенні конкретної
педагогічної проблеми можна значно підвищити ефективність і результативність
освітнього процесу.
Завдання, визначені основними
державними освітянськими документами щодо удосконалення управління навчальними
закладами, неможливо реалізувати без трансформації ідей науки та упровадження
інноваційних технологій навчання та виховання. У зв’язку з цим першочергового
значення набуває проблема створення таких педагогічних колективів, де сприятливий
психологічний мікроклімат, де панує атмосфера творчості та відповідальності, де
здатні адаптуватися до змін, де завжди вчаться новому.
Організація роботи над методичною
проблемою-це об’єднавча сила, яка допомагає переорієнтуватися на новий підхід в
організації освітнього процесу, суть якого зводиться до створення умов для
розвитку, саморозвитку та самореалізації особистості із відповідними
компетентностями. Це вимагає нових підходів до організації навчально- виховного
процесу, основною одиницею якого є урок. Адже змінюється функція уроку, мета
уроку і форма проведення. І тут без впровадження ідей науки, ППД просто не
обійтись, бо це важлива умова розвитку освіти. Опрацювання науково-методичної
проблеми передбачає зміну змісту освіти, освоєння нових навчальних програм, запровадження
нетрадиційних форм педагогіки, пошук оригінальних методик викладання,
конструювання нового досвіду на основі досягнень науки та передового педагогічного
досвіду, перевірки його ефективності.
Нові реалії життя в
Україні, її поступове перетворення на демократичну, соціально орієнтовану
країну обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань,
методів діяльності. Сьогодні створюється нова школа, де учень повноцінно живе,
проєктує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед
собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому
особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого
нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.
Такі якості можуть бути сформовані у процесі спеціально організованих педагогічних
впливів в системі освіти, яка сама прагне до творчого вирішення проблем через
використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети. Тому
завдання школи - створити такий освітній простір, у якому особистість з
раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних
ставлень та формування компетенцій набувала досвіду взаємодії з соціумом. Це, у
свою чергу, потребує від педагогів переглянути традиційні підходи до процесу
індивідуалізації та соціалізації дитини в інноваційному освітньому
просторі.Саме на пошук більш ефективних шляхів, форм і методів соціалізації та
індивідуалізації особистості має бути направлена методична робота – один з
важелів управління освітнім процесом, спрямована на виховання в учителів
вимогливості до своєї праці, бажання знаходити раціональні методи навчання й
виховання. Внутрішньошкільна методична робота спрямована на розвиток професійної
компетентності, виявлення творчого потенціалу всього колективу, вироблення
інноваційного стилю діяльності, роботу в нових умовах, залучення до науково-дослідницької
та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних технологій у
навчально-виховний процес.
Методична робота становить
цілісну систему взаємопов’язаних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення
професійного рівня всього педагогічного колективу. На розвиток ініціативи і
творчості кожного учителя зокрема і загалом – на підвищення результативності
освітнього процесу, досягнення оптимальних результатів у навчанні та вихованні.
Педагогічний колектив у період 2024-2028 навчальних років здійснює роботу над
науково-методичною проблемою
«Формування новітнього
освітнього середовища, ключових
компетентностей в
умовах становлення Нової української школи з
метою підвищення
якості освітнього процесу».
МЕТА
1.Створення інноваційної моделі
освітнього середовища навчального закладу, спрямованої на формування компетентностей
учнів з метою оптимізації процесів навчання для успішного особистісного
зростання кожного учня.
2.Розробка та впровадження новаторських
педагогічних підходів, технологій та методик, які сприятимуть покращенню
навчальних результатів учнів, розвитку їхнього творчого потенціалу, соціальної
активності та взаємодії.
3.Реалізація в освітньому процесі
різних аспектів (методів навчання, інформаційних технологій тощо) з метою якісного
впровадження ключових тенденцій Нової української школи.
ЗАВДАННЯ
У рамках дослідження методичної
проблеми будуть розглянуті різні аспекти інтеграції, зокрема, інтеграція
предметів, методів навчання, інформаційних технологій. Приділятиметься увага
ефективним методам управління педагогічним та учнівським колективами, формуванню
в них здорового психологічного клімату; стимулюванню соціальної активності,
самостійності навчальної діяльності учнів.
1.Визначити вихідні
науково-методичні умови роботи педагогічного колективу над науково-методичною
проблемою.
2.Визначити психолого-педагогічні
умови оптимального творчого розвитку здобувачів освіти на основі педагогіки
партнерства в умовах формування інноваційного середовища в освітньому закладі.
3.Вивчити сучасні інформаційні
технології та їхнє впровадження в освітній процес з метою підвищення
ефективності навчання.
4.Розробити нову інноваційну
модель освітнього закладу,яка базуватиметься на принципах гнучкості,інклюзивності
та активності учнів.
5.Розробити та впровадити
методичну систему розвитку творчої діяльності учнів, в основі якої – сучасні
методи і прийоми навчання, що спонукають їх до активної, ініціативної,
креативної та самостійної пізнавальної діяльності.
6.Забезпечити умови для розвитку
творчої особистості дитини, вміло реалізувавши принцип дитиноцентризму.
7.Сприяти позитивній мотивації
учнів до пізнавальної діяльності як основи формування життєвих компетентностей.
8.Забезпечити досягнення певного
стандарту освіти.
9.Забезпечити реалізацію особистісно
орієнтованої моделі навчання, компетентісного та інноваційного підходів.
10.Забезпечити психологічну
підтримку управлінського та освітнього процесів у школі.
11.Розробити і впровадити нові
форми і методи взаємодії у системі батьки – школа, школа – громадськість для
збільшення ефективності педагогічного впливу та адаптації інноваційної моделі.
12.Розробити критерії оцінювання
ефективності роботи над науково-методичною проблемою.
13.Розробити педагогічні та
методичні матеріали для педагогів з метою підвищення ефективності впровадження.
14.Залучити членів педагогічного
колективу до участі у методичних заходах, роботі творчих груп.
15.Оцінити ефективність моделі на
основі критеріїв успішності з метою покращення загального клімату в навчальному
закладі.
16.Проаналізувати ефективність
проведеної роботи з точки зору реалізації отриманих знань у практику діяльності
вчителів школи і педагогічного колективу в цілому.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Очікувані результати спрямовані
на здійснення переходу до більш інноваційного інтегрованого та соціально
орієнтованого навчального процесу, що покращить якість освіти та забезпечить
зростання академічних досягнень та соціального розвитку учнів.
-формування інноваційного
освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації
компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму та соціалізації;
-підвищення професійної
компетентності, творчого потенціалу педагогів для індивідуалізації та
соціалізації учнів в інноваційному середовищі учнів на основі розвитку творчих
здібностей на уроках та в позаурочній діяльності;
-створення удосконаленої моделі
освітнього закладу з метою ефективного поєднання навчання з інтеграцією та
соціалізацією;
-впровадження нових підходів до
організації НВП з метою підвищення залученості учнів та поліпшенню їхніх
соціальних навичок;
-розробка інтеграційних методик, які
дозволять поєднання різних предметів і дисциплін в єдиний навчальний контент;
-визначення нових підходів до використання
інформаційних технологій, електронних ресурсів та онлайн-платформ у НВП,що
покращить доступність та ефективність освіти;
-моніторинг та оцінювання впровадження
з метою визначення ефективності впливу на якість освіти та компетентностей
учнів; своєчасне коригування результатів;
-поширення та популяризація ППД;
-створення інноваційних
навчальних матеріалів,які враховують вимоги і потреби сучасного учня(цифрові
засоби,інтерактивні засоби,відеоуроки);
-підвищення мотивації учнів до
навчання,розвиток їхніх інтересів та творчого потенціалу.
- вироблення методичних
рекомендацій за результатами роботи над науково-методичною проблемою;
-розробка програм, проєктів і
семінарів з проблеми;
-обмін досвідом, впровадження
конструктивного досвіду, інтеграція отриманих знань в практику роботи вчителів
школи;
-використання набутого досвіду на
практиці;
-особиста відповідальність
педагога за результати наданих освітніх послуг.
2025-2026 н.р. - ІІ етапи роботи над методичною проблемою
ІІ
ЕТАП
Практичне
дослідження проблеми (2 рік) 2025-2026 н.р.
1.Спрямування всіх напрямів внутрішньошкільної методичної роботи на розвиток творчого потенціалу вчителя у контексті реалізації проблемного питання.
2.Продовження роботи над шкільною
програмою «Обдарованість».
3.Розробка методичною радою
рекомендацій щодо покращення якості освіти.
4.Обговорення запропонованих
рекомендацій на засіданнях шкільних МК, вироблення заходів стосовно їх
реалізації. ”Формування інноваційного освітнього середовища засобами інтеграції
та соціалізації “.
5.Підготовка та проведення
засідань педагогічної ради:
”Новий Державний стандарт базової
середньої освіти-матриця академічної свободи.”
“Моніторинг якості освіти як
засіб підвищення якості педагогічного процесу”.
«Компетентнісний підхід – основа
освітнього процесу в Новій українській школі».
«Педагогічна діяльність
працівників школи щодо організації різних форм конструктивної комунікації з
батьками здобувачів освіти».
6.Вивчення, апробація існуючого
ППД.
7.Створення банку інформації щодо
впровадження проблеми в освітній процес.
8.Організація взаємовідвідувань
уроків та виховних заходів.
9.Організація дієвої самоосвітньої
роботи педагогів із визначеної проблеми.
10.Поповнення інформаційного банку
даних «Обдарованість»
11.Аналіз навчально-методичної та
матеріальної бази кабінетів, вжиття заходів до їх поліпшення.
ДІТИ - ЦЕ НАЙБІЛЬША ЦІННІСТЬ. Вони потребують нашого захисту і доброти. Тому неспроста на завершення Тижня Толерантності у нашому ліцеї відбувся психолого- педагогічний консиліум з питання адаптації пʼятикласників до умов навчання в основній школі під назвою «НУШівські пʼятикласники: особливості, труднощі, проблеми у наступності».
-Сертифікація педагогів, зміни до проходження.
-Схвалення методичних посібників педагогів ліцею, представлених до виставки "Творчі сходинки педагогів ліцею" у 2025 році.
З першого питання виступила заступниця директора з навчально-виховної роботи Людмила Зелінська, яка ознайомила присутніх зі змінами до Положення про проходження сертифікації, внесеними Постановою Кабміну України №1031 від 14.01.2025 року.
З другого питання виступили керівники методичних об'єднань математичних дисциплін та природничих дисциплін Лідія Гузар та Марія Демчук, які ознайомили присутніх з тематикою та анотаціями робііт, пропонованих до схвалення методичної ради та участі у виставці "Творчі сходинки педагогів ліцею"
З 3 по 25 лютого 2025
року в Рожищенському ліцеї №4 проведено шкільну виставку дидактичних і методичних
матеріалів „Творчі сходинки педагогів ліцею”.
Для участі у виставці було подано 3
роботи педагогічних працівників, які презентували матеріали за номінаціями:
-
природознавство – 1 робота;
-
математика – 2 роботи.
На шкільну виставку були представлені такі види науково-методичних видань: методичні рекомендації, практикум, спрямовані на вироблення нових прогресивних підходів до проблеми подальшої розбудови освітянської галузі. Роботи вирізняються новизною і актуальністю, науковим підходом і прикладною спрямованістю. Це свідчить про постійний творчий пошук окремих представників педагогічного колективу, ефективне використання інноваційних технологій.
За високий рівень естетичного оформлення, змістовність творчих доробків, наукову обґрунтованість, відображення актуальних напрямів розвитку освіти на сучасному етапі, сучасні форми і методи роботи відзначити роботи таких педагогів:
вчителя біології та природознавства Демчук Марії Вікторівни, вчителів математики Бугайчук Ірини Віталіївни, Клінкевіч Ольги Олександрівни, Зелінської Людмили Миколаївни.

